Velkommen til min reiseblogg

Her deler jeg om mine reiser og eventyr rundt om i verden

NYESTE INNLEGG

Reisen videre

Fortsettelse på reisen min etter «Etter 85 dager på reise».  I begynnelsen av januar dro reisepartner Maria til Sør-Afrika, mens jeg fortsatte reisen i Asia…

Etter 85 dager på reise

… har jeg vært på Bali, Filippinene, Kambodsja, Vietnam, Laos, og er nå i Thailand. Jeg har – blant mye annet – padlet kajakk i…

En høstdag på fjellet

Det er ingenting som slår følelsen av å stå på toppen av et fjell, der alt du ser rundt deg er nydelige høstfarger, isen som begynner…

Barcelonaguiden, del én

Barcelona er en fantastisk storby, med utrolig mye som er verdt å få med seg. Ofte finner jeg de beste skattene når jeg går…

take only memories, leave nothing but footprints

The place for sweet and spicy

India, «the place for sweet and spicy» som en lokal mann fra Delhi sa til meg første dagen min i India, 27 dager siden. Da var jeg uviten om hva som ventet meg, og aldri hadde jeg klart å forestille meg hva jeg kom til å…

From my diary 07/05/2013

Day 118, 07/05/2013, in Udaipur, India.  Fire tuktuker kjørte oss* oppover en bratt gate, fyllt av små shapper, store okser vandrende rundt om kring, og indiske mennesker i alle aldre, kvinnene ikledd nydelige sarier. Tuktukene stoppet nedenfor en liten sidegate, hvor den lille, familiedrivne kunstskolen vi…

Reprise

På bussen fra Agnes Water til Brisbane var det som å få deler av turen min i Australia i reprise. Jeg har reist sørover igjen, og Greyhound* kjørte forbi mange av plassene jeg har vært på her på solkysten. For hvert stopp satt jeg og smilte…

Backpackere på tur igjen

Spenningen vi følte fra vi forlot Norge ble bare større og større jo nærmere vi kom Costa Rica. Små «anfall» av gledesrop og store glis. Etter en lang flytur med to mellomlandinger, kom vi frem til landet vi forelsket oss i for ni måneder siden. I…