Barcelonaguiden, del én

Processed with VSCOcam with 6 preset

 

Barcelona er en fantastisk storby, med utrolig mye som er verdt å få med seg. Ofte finner jeg de beste skattene når jeg går rundt uten en spesiell plan (bortsett fra de største turistattraksjonene, da), men det er alltid godt å ha noen gode tips i baklommen. Jeg har samlet sammen noen av mine favoritter fra byen, og begynner med noe av det beste; steder å spise og ta en kaffe. Håper miniguiden min faller i smak!

 

KAFÉ/MAT

 

Alsur Café – El Born (på bildet over)
Superkul kafé, med hipster-servitører, lyslenker i taket, mursteinsvegger og digge stoler. En sånn kafé man kan sitte på i timesvis, om man jobber, leser, eller bare nyter en kopp kaffe eller to. Maten er sikkert bra den òg, men den smakte jeg ikke på.

Café 365 – Flere kaféer i El Raval
Enda en kafé som passer fint til både kaffesnakk og jobbing, med store bord og digge stoler. Kaféen har ikke like mye sjarm som Alsur, men for oss (mamma og meg) som hadde den rett rundt hjørnet fra leiligheten, ble den en favoritt når vi ville sitte og jobbe eller lese. Så har de veldig gode sjokoladecroissanter, mmm.  cathedraldesantamaria-collagebilde bloggVed Cathedral de Santa Maria – El Born
Et koselig uteområde med flere restauranter, som ligger rett ved inngangen til Cathedral de Santa Maria i El Born-området. Perfekt sted å ta et glass vin og en matbit.

Sushi på Kibuka Verdi – Gràcia
Kibuka Verdi har helt fantastisk god sushi. Jeg leste om restauranten på Hanne Marit sin reiseblogg, og er sååå glad for at jeg tok turen. Mmm!placareial-barcelona_collage bloggPlaça Reial – Barri Gotic/La Rambla
Plaça Reial er et sjarmerende, åpent område rett ved travle La Ramla. Her er det spanske restauranter på rekke og rad. Jeg kan anbefale et glass vin (= en liten karaffel) og noen tapasretter på restauranten Les Quinze Nits.

La Poma – La Rambla
Restauranten La Poma ligger i La Ramla, og er derfor super om man ønsker en god og enkel lunsj/middag inn i mellom shoppingen. De serverer pizza, pasta og noen andre retter til en ok pris.

 

Har du vært i Barcelona eller har planer om å reise dit? Kom gjerne med tips til kule kaféer og bra steder å spise. 

 

4 tanker om “Barcelonaguiden, del én”

  1. Elsker Barcelona! Kan anbefale Satan’s coffee corner for kaffe – kult sted! Xampanyet og Vaso de Oro for tradisjonell tapas. Casa Lolea er litt mer moderne, men utrolig koselig (lager en kjent sangria), og Elsa y Fred – superkoselig sted, kan anbefale trøffelrisottoen eller frityrstekt brie…
    Reiser tilbake 28. juni, og kan nesten ikke vente! :)
    Stine

    Liker

  2. Elsker Barcelona! Kan anbefale Satan’s coffee corner for kaffe – kult sted! Xampanyet og Vaso de Oro for tradisjonell tapas. Casa Lolea er litt mer moderne, men utrolig koselig (lager en kjent sangria), og Elsa y Fred – superkoselig sted, kan anbefale trøffelrisottoen eller frityrstekt brie…

    Reiser tilbake 28. juni, og kan nesten ikke vente! :)

    Stine

    Liker

Legg igjen en kommentar