02dd30f7995ec36565adddbc09e2d985

I dag er en sånn dag der jeg bare har lyst å sette meg på flyet og og ende opp et ukjent og spennende sted langt, langt borte.

Jeg storkoser meg som student igjen, mye takket være at skolen* ikke helt føles som skole, og at jeg har verdens beste romkamerater. Likevel SAVNER jeg sånn å reise. Jeg savner å gå med 10-20 kg på ryggen i brennhet sand, å våkne opp til bølgeskvulp med fem ukjente fjes på samme hostelrom, å utforske nye steder med nye venner, og å ta en øl på en folketom strand rundt et brennende bål. Reiselysten forsvinner aldri, og når jeg er ferdig på skolen om to/tre år er det en stor fare for at jeg stikker av med sekken min ut i verden igjen. Forhåpentligvis blir det noen turer før det også. Å, som jeg gleder meg.

Her er noen av tingene jeg ligger og drømmer om:

  • Starte en reise i Mexico, reise gjennom alle landene i Latin-Amerika, og avslutte turen helt sør i Chile – ved hjelp av leiebil, seglbåt og lange bussturer
  • Sove i en hengekøye høyt over bakken, akkurat som disse gjorde i Alpene i Italia (det er helt sykt! plis, ta med meg neste år, da)
  • Arbeide som frivillig med dyr
  • Lære meg spansk i Latin-Amerika
  • Ta med meg noen gode venner til Australia og leige/kjøpe en campervan
  • Hoppe i fallskjerm igjen
  • Reise Norge rundt i en bil pakket med kamera, telt, sovepose og stormkjøkken
  • Hjelpe til på skoler og barnehjem verden rundt
  • Til tross for frykten min for bølger skal jeg surfe én gang

*Skolen = Noroff i Bergen, jeg studerer filmproduksjon

17 tanker på “

  1. Skjønner frustrasjonen din, Mathilde! Hadde akkurat de samme følelsene da jeg studerte! De kommer spesielt nå som det er kaldt høstvær og mørke kvelder synes jeg.. Haha, har akkurat vært i Japan selv, men jeg kjenner hvor fort lengselen etter varme, lyse reisedager kommer! Mmm.. men sånn er det vel med oss reiseglade ;)

    • Det er helt sant, Ingeborg! Og det er kanskje ikke det lureste å se gjennom reisebilder fra varmere strøk når regnet høljer ned utenfor… Menmen, jeg gleder meg vertfall mye til neste tur, som forhåpentligvis ikke er så veldig langt unna. Håper du koste deg mye i Japan! :)

  2. Åh, kjenner meg igjen, har så lyst til å reise mere! Nå er det bare en og en halv uke siden jeg kom hjem fra en sju uker lang reise da, så jeg burde holde ut litt til, haha. Heldigvis er den nye jobben min sånn at jeg har fri en hel uke nå og da, så jeg har ihvertfall muligheten til å reise bort litt.

    Filmproduksjon høres spennende ut da :)

  3. Har utrolig lyst å jobbe med dyr i for eksempel Australia, og roadtrippe i Norge i sommer også! Høres ut som en fin liste!

  4. Åh, jeg kjenner meg også så igjen.. Merker egentlig også at uansett hvor mye jeg reiser så blir ikke reiselysten noe mindre. Hvordan skal det ende? :p

    Alle tingene du lister opp høres helt fantastiske ut! Jeg har så utrolig lyst til å lære meg spansk i sør/mellom-amerika, og jobbe frivillig med både mennesker og dyr. DET hadde væt noe.

    Heldigvis høres det jo ut som skolen du går på er ganske spennende da! Og reisene dukker nok opp fortere enn du aner ;)

    • At reiselysten ikke blir noe mindre er helt rett! Om jeg klarer å kombinere jobb (når den tid kommer) og reise så er jeg fornøyd. Heldigvis er det stor mulighet for reising i filmbransjen :)

      Å jobbe med både mennesker og dyr OG lære spansk høres helt fantastisk ut ja. Jeg gleder meg til neste, store reise rundt om i verden :)

  5. Åh, jeg kjenner meg igjen! Det er frustrerende når ens livssituasjon eller økonomi hindrer en i å reise… Heldigvis kan man alltid drømme og glede seg til fremtidige eventyr, hihi!

  6. Det er frustrerende å sitte i Norge når man kan være ute i den store verden. Og det er absolutt fristende å ligge under en grønn palme på en forlatt øy i stedetfor å sitte her i regnet med skolepensum hengende over seg. Jeg stemmer for Hawaii og i mot pensum. Jeg startet akkurat opp en blogg som skal omhandle dette med wanderlust, som en inspirasjon for meg og andre. Følg gjerne med!

    Lykke til på nye reiser :*

Legg igjen en kommentar

