One year ago

IMG_1004_redigertph_Brasil, januar 2013

IMG_1571_redigertPh_Costa Rica, februar 2013

IMG_7005_RedigertPh_England, mai 2013

For akkurat et år siden, 27. mai 2013, var dagen jeg tok min siste flytur etter fem måneder som backpacker. Jeg hadde så mange ulike følelser den dagen. Aller mest var jeg spent på å se familie, hund og venner igjen, men jeg var også nervøs og trist for at et fantastisk eventyr var over. Sommerfugler danset rundt om i magen på meg, og tårer trillet ned mine solbrune kinn.

Etter en to-timers flytur såg jeg Norge under mine føtter. Hjemlandet mitt som da virket så fjernt. På vegen fra flyet til bagasjen gikk jeg så fort jeg kunne. Da jeg gikk ut exiten ble alle følelsene jeg hadde hatt hele dagen ganget med minst 100. Flyplassen var full av folk og lyder, men det eneste jeg så var mamma, pappa, hunden og min beste venninne som stod med norskeflagg og ventet på meg. Tårene begynte raskt å trille hos oss alle. Bortsett fra hos Lucas som hoppet rundt, med halen veivende frem og tilbake. Det er et øyeblikk jeg aldri vil glemme. Jeg kan ikke tro at det allerede er et år siden. 

/One year ago, May 27th, was my last day traveling alone as a backpacker. I woke up early at my hostel, my backpack ready to go. I had so many mixed feelings. Excitement and sadness. Butterflies flying around in my stomach and tears running down my cheecs. It was so weird. After a short two-hour flight I was back in Norway, after almost five months traveling. I walked as fast as I could from the plane through the airport. Right before I walked out of the exit, I had so many butterflies flying around in my stomach. Words can’t describe how I felt at that exact moment. Outside, my mom & dad, my best friend and my dog was waiting for me with norwegian flags. Despite all the other people and noises, I only saw them. We all had tears in our eyes, except my dog that were jumping around. A moment like that is something I’ll never forget. I can’t believe it’s already one year ago. 

3 tanker på “One year ago

  1. veldig blandede følser å avslutte et slikt eventyr. Jeg synes det var tøfft å komme hjem til Norge etter 3 mnd i Kamerun. Synes det var da kultursjokket kom;)

Legg igjen en kommentar

