Begynnelsen på et nytt eventyr

Min første dag i Malaysia er over. Et eventyr som jeg bare vet blir veldig bra.

Etter en flytur på ca åtte timer, med kun en time søvn, ankom vi Malaysia kl 05:30. Letende etter bagasjen møtte jeg Cory fra Australia. Vi slo følge, og har utforsket byen sammen. Elsker hvor fort man blir kjent med folk ute på reise. At et lite spørsmål som «do you know where the baggage-claim is?» kan føre til et nytt vennskap. Vi trasket rundt om kring, og bestemte oss etter hvert å dra på kino, med håp om å få lukke øynene en liten stund. Riktig nok valgte vi en alt for spennende film for dét, «Olympus». Litt energikaffi senere dro vi opp i det ene tårnet. Det var kjempefin utsikt, fra 86. etasje. Nå var det ikke langt i fra at vi begge sovnet stående, så vi tok toget tilbake, og så var det på tide å si farvel. Han dro tilbake til flyplassen, klar for å reise videre til Paris, mens jeg tok taxi til hostelet mitt, Reggae Mansion. Det må være det beste jeg har vært på så langt, og jeg betaler under halvparten av hva jeg gjorde i Australia. Tusen takk for tips, Mari! Rundt klokken 18 sovnet jeg «motvillig», og våknet nettopp til festmusikken fra takterrassen, som jeg definitivt skal sjekke ut i morgen kveld.

20130329-004558.jpg
Min egen lille, elskbare hule

I’ve arrived Malaysia. Google translate, please. I’m too tired…

4 tanker på “Begynnelsen på et nytt eventyr

  1. Eit stort smil, reiselyst og glede får du fram når eg les dine reiseskildringar, Mathilde!

    Livet har så mykje spennande å by på i det nære og i det fjerne, djupt der nede og høgt der oppe!

    Brytninga mellom tryggheit og spennande opplevingar i livet syner du blant anna ved din tillit til kunnskap og teknikk: sele, tynne liner og eit tøystykke. I ei høgde på 4,3 km, som er over 2,3 gangar Skåla si høgde (1848 moh.), bryt du ein mental barriere ved å hoppe ut i fritt fall frå eit fly. Saman med din «mentor», fell du fort gjennom klare luftlag, gjennom kvite og kanskje litt kalde skyer, ned mot eit landskapet som raskt veks. Ein lang glidetur under den trygge skjermen bringar deg ned på ei flott sandstrand.
    Dette må være noko av det mest ekstreme eit menneske med relativt god kontroll kan oppleve – fritt fall i shorts og singlet – SPRØTT OG GODT :-)

    Kos deg vidare vennen; take care and safety first!

    Klem, papsen :-)

  2. Ååh er du alt komt til Malaysia?! Spennende! :D Gleder meg til å sjå fleire bilde! Ta litt bilde av sekken din og sånn at vi ser kossen du bur og flytta deg rundt :)
    <3
    Alltid like kjekt å lese det du skrive :)

Legg igjen en kommentar

