The best of Australia

Forhåndskrivet innlegg

27 dager i Australia er nå over. Jeg kan ikke tro at tiden har gått så fort. Om jeg skal rekne tid i opplevelser, føles det som at jeg har vært borte fra Norge i en evighet. Men når det gjelder tid, så skjønner jeg ikke at jeg allerede er over halvegs på turen min. 77 dager på reisefot, 60 dager igjen. Kjære tid: Hvorfor haster du deg avgårde? Jeg vil gjerne ha litt mer av deg.

Her i Australia har jeg brukt over 40 timer på Greyhoundbussen, vært på åtte ulike plasser, hatt 11 ulike hjem, og sitter igjen med utallige minner.

Beste plass: Noosa Heads.

Beste utsikt: Fallende utfor et fly, flyvende gjennom skyer og se ned på det blåe hav, med fallskjermen som livsredder.

Beste opplevelse: Nr. 1: å hoppe i fallskjerm. Nr. 2: holde en koala og kose med kengeru. Nr 3: Flyte nedover elven på Fraser Island med «goonputen», omringet av frodig natur og stekende sol.

Beste mat: Det må vell bli kyllingsushien jeg nettopp fann frem til. Også kommer kengerukjøttet på en god andreplass.

Beste latter: Kortspilling på Fraser Island sammen med crazy Italianos.

Mest brukte ord: Cheers mate, boomba, awesome, 20 minutes, lets go, see yah.

Kommer til å savne mest: De trygge omgivelsene over alt. Her stoler alle backpackerne på hverandre. Det er vertfall lagt opp til det, siden skap for å låse inne ting i så og si ikke finnes.

En flytur unna så er jeg i Malaysia.
Skrives der, fininger!

6 tanker på “The best of Australia

  1. Hei:-)
    ser ut som du har hatt det helt supert! hvor mye penger brukte du i Australia? haha vi begynner å bli litt redde for at vi kommer til å bruke alt for mye penger der! hva kostet turen til fraser island og fallskjermhopping?:-)
    kos deg videre:-)

    • Hei :-) ja, har hatt det fantastisk så langt! Ser ut som at dere har det fantastisk også? :) Det har nok dere dessverre rett i… Australia er kjempedyrt, spesielt når dere kommer fra Asia, som er kjempebillig for oss. Prisene i Australia er ca som i Norge. Jeg betalte 700$ for Fraser Isand og Withsundays tilsammen, også kommer 100$ for å komme til øyen i tillegg. Men om dere har mulighet og skal velge mellom en av dem: ta seiling i Withsundays isteden. Alle sier at det er mye finere der.
      For Skydiving (som jeg virkelig anbefaler!!) koster det mellom 300-400$ (men jeg hørte også om noen som hadde fått det billigere). Om jeg husker rett er den beste plassen å skydive på østkysten Mission Beach (eller Byron Bay). Hvor reiser dere i Australia? Et tips til: om dere skal til New Zealand så ville jeg skydiva og hoppa i strikk der, siden det er billigere. Håper ikke dette ble for mye, hehe! Kos dere så mye videre :-)

      • Ja, vi har det kjempe bra! bare i india vi ikke likte oss! var saa mye mas og rot! haha, har til og med brukt over budsjettet i Asia vi! vi reiser fra Sydney til cairns! tror du at det holder med 15 000-20 000 paa en maanede?:)
        Naar er du i thailand? vi kommer tilbake ditt til full moon party den 26 april:)

      • Ja, India er vell enten eller har jeg hørt… Hva er budsjettet deres på? Det tror jeg skal holde, ja. Det føltes som at jeg brukte uendelig mye, men tror faktisk at jeg holdt meg rundt 16000kr i Australia. Sydney – Cairns hørtes bra ut! Da har vell dere busspass med Greyhound? :) Dere måå stoppe i Byron Bay og Noosa, og om dere stopper i Agnes Water må dere bo på Cool Bananas! Elsket de plassene :) Jeg er i Malaysia nå, men er litt usikker på når jeg stikker til Thailand. Men jeg må tilbake til Malaysia for å rekke flyet mitt til India 25. april, så da er dessverre ikke jeg der :(

      • vi har budsjett på ca 12 000 per måned! men regner med at vi kommer til å bruke noen tusen til i usa og i australia! vi har busspasset,det overnattingskortet med 10 dager inkludert og surfekurs inkludert alt så håper vi ikke sprenger budsjettet alt for mye! okei, det var dumt! anbefaler deg å reise til Koh Tao kjempe fin øy, vi tok dykkelappen der:-) takk for gode tips! god tur videre:-)

      • Men det høres bra ut :) om dere allerede har betalt for det skal dere klare dere fint! Takk for tips, får se hva jeg gjør :) God tur videre, og kos dere mye! :)

Legg igjen en kommentar

