Fly like a bird

Selv om det ikke hadde gått helt opp for meg hva jeg var på veg til å gjøre, fløy sommerfulene sjenerte rundt om i magen. På veg til kontoret, der vi fikk seler og en liten introduksjon, fylte jeg ut noen papirer og skrev under på at jeg forstod risikoen med fallskjermhopping. Å skrive under på at eg snart kan dø må jeg si var litt rart…

Det var stille blant oss som skulle hoppe. Noen med store smil og spente øyner, andre med skjelvne hender og nervøse blikk. Vi entret det lille flyet, og nøt den nydelige utsikten fra luften. Omtrent 20 minutter etter, 14000 ft høyere, åpnet de luken og førstemann forsvant ut i det blå. Det var først DA at jeg virkelig forstod hva jeg hadde gitt meg ut på. Etter førstemann hadde hoppet gikk alt så fort at panikkfølelsen og skrekken for å hoppe ut av flyet, fra 14000ft!!, så vidt rakk å vise seg. Et nytt «par» forsvant ut luken. Kameramannen min forsvant ut luken, OGSÅ var det min og Sam sin tur. Plutselig var det ingenting å stå på. Ingenting å holde fast i, bortsett fra reimene som koblet meg sammen med Sam og fallskjermen. Til det eneste som bestemte om jeg skulle leve eller dø. For det var jo faktisk dét. 60 sekunder med fritt fall, der huden ble trykt bakover, og munnen hang på vidt gap. DA var det ikke så lett å smile til kameramann, nei. Hvertfall ikke når de 60 sekundene vi skulle ha med fritt fall begynte å føles som myyye mer enn 60 sekunder, og tanker om at fallskjermenen ikke fungerte begynte å fylle hodet. SÅ rykket det sterkt i reimene, og fallskjermen var ute. Den lille panikkfølelsen var med en gang borte, og jeg tenkte ikke på annet enn hvor FANTASTISK AMAZING det var. Vi svevde rundt i nesten fem minutter. Etter én gjennomgang av hvordan vi skulle gjøre landingen, siktet Sam oss inn på stranden der tre av dem andre allerede hadde landet. Nede på jorden igjen var alle supergiret og ingen klarte å slutte og smile. Det ekke’ hver dag man flyr gjennom luften og hvite skyer, fri som fulen. Dette tror jeg er det beste jeg noen sinne har gjort, og jeg gjør det gjerne igjen! Iiiik.

20130325-151424.jpg20130327-190744.jpg20130327-190739.jpg20130327-191252.jpg

2 tanker på “Fly like a bird

  1. Tilbaketråkk: Happy New Year | Get out there

Legg igjen en kommentar

