Cool Bananas

20130322-141949.jpg
Hostelet jeg bor på nå, Cool Bananas i Agnes Water. Elsker hostel som dette. Rent og ryddig hele tiden, stort oppholdsrom med TV, mange sofaer og sakkosekker hvor man kan sitte og lese, data med gratis Internett, fint område hvor man kan drikke, også serverer de til og med middag og pannekaker nesten hver dag til en rimelig pris. Kokken er en kjempesøt, litt gammel mann, som henger på hostelet når han har ledig tid fra gårdsarbeidet. Han har nesten hele tiden backpackere som jobber hos han, såkalt «wwoofing», der man jobber på gården og får gratis overnatting og mat. Om jeg vil har jeg muligheten til å gjøre dette hos han et par dager. Det hadde vært en god erfaring, men jeg vet bare ikke helt om jeg klarer å samle krefter til det nå, siden forkjølesen fortsatt sitter ganske godt i.

Nå skulle jeg egentlig vært på veg til Airlie Beach, og være med på en to netters segletur til Whitsunday, for så å dra videre til Cairns. Turen min er allerede betalt, men på grunn av feilinformasjon fra reisebyrået, Whicked Travel, var alle turene fullbooket frem til onsdag – dagen ETTER at jeg har forlatt Australia. Jeg skal ikke klage på erstatningen, siden jeg storkoser meg her og forhåpentligvis får pengene mine tilbake, men uansett: Fuck you Whicked Travel. Det skal jo være så fint der…

The hostel I live on now, Cool Bananas in Agnes Water. I love hostels like this; clean, cozy, a nice room to relax, read, watch TV or use free wifi. It’s also a nice place outside to eat and drink. And they serve dinner and pancakes almost every day, with backpacker-price. The chef is so cute. He is probably in his late 60s, and are hanging out at the hostel when he have free time from the work at his farm. (He even give me free food, just that is reason enough to love him). I have the opportunity to work there for a few days if I want, but because of my cold I think I’ll pass. I should have been on my way to Airlie Beach, and go on a two-days sailing trip to Withsundays. But the travel agency I booked with gave me wrong information, so it was full booked to the day AFTER I’ve left Australia. I’m having a great time here, but anyways: Fuck you, Whicked Travel! It’s supposed to be so beautiful there…

Legg igjen en kommentar

