Surfers and Noosa

Nå er det vel på tide å fortelle hvor ferden min har gått. Jeg forlot Byron Bay sist fredag, og ankom Surfers Paradise nesten i søvne, etter å ha testet utelivet der. Surfers var en kul plass, men hadde egentlig ikke noe spesielt å tilby, bortsett fra mange nattklubber, et pariserhjul, mange høye bygninger og en ok strand. Men jeg hadde det veldig artig sammen med noen morsomme folk fra Sør-Afrika, Japan, Frankrike, Tyskland osv. På lørdag var vi med på et slags pub-crawl der vi var innom tre nattklubber sammen med mange andre festglade backpackere. På søndag skulle jeg egentlig reise videre, men siden jeg tar alt veldig rolig, booka jeg ikke noen bussbilett dagen før. Jeg sjekka ikke engang om det gikk noen buss. Og dét gjorde det selvfølgelig ikke. Jeg sjekket derfor inn på hostelet IGJEN, og ble med min morsomme gjeng til en liten plass ca 40 min fra Surfers, der det var en internasjonal surfekonkurranse. Skjønner ikke at de klarer det, jeg. Bølgene er jo svæære. (Hei, bølgeskrekk).

På mandag sa jeg farvel, og kom meg videre til Noosa Heads. Syk og jævlig klarte jeg ikke å gjøre noe som helst første dagen, men heldigvis ble jeg bedre etter hvert, og jeg har kost meg på standen, litt rundt om i «byen» og gått en fire timers lang gåtur i nasjonalparken. Det var nydelig!

Nå er jeg i Hervey Bay, straks klar for Fraser Island. For dere som ikke kjenner Australia, eller har et kart, så reiser jeg nordover langs østkysten. Hvor langt jeg kommer meg på 11 dager, før jeg må tilbake til Brisbane og flyet mitt går videre, får jeg se.

See u!

20130315-100927.jpg

20130315-101058.jpg

20130315-100918.jpg

20130315-101226.jpg

20130315-100943.jpg

20130315-101247.jpg

20130315-101552.jpg

20130315-101318.jpg

20130315-100951.jpg

Én tanke på “Surfers and Noosa

Legg igjen en kommentar

