Etter fem dager i Australia

20130305-231824.jpg20130305-234042.jpg20130305-234055.jpg20130305-234107.jpg20130305-233916.jpg

Hello superpeople! Etter fem dager i Australia har jeg funnet ut at:

– Sydney er en f-a-n-t-a-s-t-i-s-k by, med store parker, bra uteliv, «Gay & lesbian mardi gras» (som var veldig gøy og se), fin opera, enkel by å finne frem i… And the list goes on.

– Her er mye dyrere enn hva jeg hadde forventet og hva min backpackerlommebok har råd til. I forhold til Costa Rica betaler jeg nå fra det dobbelte til det trippelte for én natt på hostel. Langdistansetransport (buss) og alkohol er også ganske dyrt. Det vil si ca det samme som hva vi betaler i Norge.

– Her er (alt for?) mange tyske backpackere. Du finner dem OVERALT. Så langt av de jeg har bodd på rom med har 9 av 15 vært tyske.

– Myggen elsker meg (også) her. (I Costa Rica hadde jeg minst 80 forferdelige stikk, og uheldigvis ser det ut som at jeg kan slå den rekorden her). Jeg haaater dere, så finn noen andre å gi «kjærligheten» deres til, takk.

– Kengerukjøtt er faktisk godt, og funker fett til middag.

– Byron Bay, hvor jeg befinner meg nå, minner meg pittelitt om Costa Rica, og er en liten, koselig plass med fine strender, store bølger og mange aktiviteter.

Når og hvor ferden min går videre vet jeg ikke ennå. Jeg lever dag for dag, og guuuu’ så deilig dét er!!

Husk at du må ha visum for å komme inn i Australia. Les om Visum Australia.

Snakkes!

7 tanker på “Etter fem dager i Australia

  1. Kjekt å lese!! Kos deg kjempemasse vidare. Og JA, det med tyskera kan eg skrive under på, med to streka under svaret!! haha :)

  2. Er så koselig å følge bloggen din Mathilde, ser ut som du har ein super tur :) – Åja Kenguru kjøtt er fakktisk ikkje så aller værst og ganske så kult å ha smakt :) Kos deg vidare ^^

    • Så bra, og så kjekt å høre, Ida! :-) Er ganske kult å ha spist, ja! Sjølv om det er litt synd å spise dei søte dyra… Hehe! Håper du har det fint i Norge :-)

Legg igjen en kommentar

