Havnebyen Santos

Oi! Nå har sekken og jeg forflyttet oss litt lenger sør i Brasil. Vi befinner oss i Latin Amerikas største havneby, Santos. Jeg kom hit for kun 24 timer siden, og har allerede forelsket meg i byen. En perfekt blanding av strand, shopping, gode restauranter og fin natur. Selv om det kan være vanskelig å kommunisere med folk her i Brasil, har jeg heldigvis møtt fine folk (hostene mine) som har gitt meg gode forklaringer og hjelpt meg på veien. I går ble jeg møtt med en plakat med «Mathilde» og norskeflagget tegnet så fint. Jeg må jammen si at jeg at vært heldig med mine to første hoster via CouchSurfing. Man kan aldri vere sikre på at personene man møter er til å stole på, men de jeg har møtt til nå har vært supre.

20130114-162239.jpg

Jeg bor nå hos Jessica, hennes mor og hennes far i en liten, koselig leilighet, ikke så langt fra stand og shopping. Min største utfordring nå om dagen er å kommunisere med folkene her. Det er kun Jessica og noen få av vennen hennes som snakker engelsk. Google translate og miming blir derfor effektivt brukt. Jeg har også fått en hjemmelaget ordbok, og «Portugisisk på reisen»-boken min jeg kjøpte i Norge kommer til å bli flittig brukt i ukene fremover.

20130114-162316.jpg

20130114-162321.jpg

I skrivende stund sitter jeg og ser på strandlivet. Med musikk på det ene øret og lyden av palmeblader som blafrer i vinden på det andre, kan jeg ikke klage. Håper solen snart bryter seg gjennom skyene, slik at en hvit snømann som meg kan få litt farge på kroppen. Bikinien ligger fortsatt urørt i sekken…

Håper alt er bra hjemme i Norge!
Adeus!

My backpack and me have moved a little bit south, to Latin Americas biggest seaport, Santos. It didn’t take more than a few hours to fall in love with this city. A perfect combination of beach, shopping, good restaurants and lovely nature. Now I live with a girl called Jessica, her mother and her father in a small, cosy apartment. I’ve been so lucky with the hosts from CouchSurfing that I’ve lived with so far, they have been amazing. My biggest problem these days is to communicate with the people around here, especially Jessica’s father and mother. Google translate and «miming» is used all the time. Right now I’m sitting on the beach, hoping that the sun soon will shine… Adeus!

2 tanker på “Havnebyen Santos

Legg igjen en kommentar

