Plutselig så alene

Hun var helt alene. De eneste hun hadde rundt seg var fremmede mennesker hun aldri hadde sett før. Nesten hele flyturen satt hun og så ut det lille vindet. På skyene og alt det som var under henne. Hun satt der med tårer trillende nedover kinnet, og tenkte på de hun nettopp hadde sagt farvel til. Mor, far, den nydelige hunden og hennes beste venninne.

Hun hadde tre konvolutter i hånden. Inni var det fine kort og lange brev, med nydelige ord hun ville ta med seg på turen, og videre i livet. Drømte seg bort til alt det hun kom til å oppleve. Alt hun kom til å se. Alle de menneske hun kom til å møte. Og alle de utfordringene hun kom til å måtte ta på strak arm – helt alene.

Hånden hennes rørte ved smykkene hun hadde rundt halsen flere ganger. Som om hun måtte forsikre seg om at de fremdeles var der. At hun fremdeles hadde med seg sine kjære, selv om de nå var milevis unna. «Carpe Diem» stod det på det ene. «Mathilde» på det andre.

For denne jenta, det er visst meg det. Og jeg befinner meg i Portugal, ventende på flyet videre til Brasil, min første destinasjon.

Til alle mine kjære der hjemme (i kulden): jeg kommer til å savne dere mye, og jeg gleder meg til å se dere igjen i mai. Men først skal jeg ut og oppleve verden. Og jeg må si at eg gleder meg mye til å se hva den har å by på. Sommerfuglene har danset i magen min i hele dag.

20130109-184540.jpg20130109-184529.jpg

20130109-184600.jpg20130109-184552.jpg

Suddenly I was all alone. I’m now in Portugal, waiting for my flight to Brazil – my first destination. This is so exiting! I’ve had butterflies dancing around all day. Tomorrow I’m in sunny Brazil. Iiih.

8 tanker på “Plutselig så alene

  1. sjølom du kanskje føla deg aleine, så er eg berre en telefon, melding eller mail unna! det må du huske <3

Legg igjen en kommentar

